Rozwiązywanie problemów technicznych

Problemy techniczne pojawiają się rzadko, ale wierzymy, że te spodziewane irytują mniej 🙂

Polecamy przed warsztatem sprawdzić działanie mikrofonu, słuchawek oraz połączenia internetowego. To podstawy, które najtrudniej jest naprawić już podczas trwania warsztatu. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi wskazówkami, które powinny pomóc ewentualne problemy rozwiązać.

 

Ustawienia przeglądarki Google Chrome (zalecamy korzystanie z niej, ponieważ jest najbardziej kompatybilna z narzędziami, których będziemy używać):

Nie działa mi mikrofon

Sprawdź czy nie jesteś wyciszony (opcja “mute” w Google Meet) Jeżeli korzystasz ze słuchawek polecamy je odpiąć (być może są zepsute) Jeżeli korzystasz z mikrofonu wbudowanego w komputer, to polecamy podpięcie słuchawek. Jeżeli nic z powyższych nie działa, upewnij się, że nadałeś przeglądarce dostęp do korzystania z mikrofonu.

Moja kamerka nie działa

sprawdź ustawienia kamery (dokładny poradnik znajduje się powyżej) jeżeli korzystasz z zewnętrznej kamerki bardzo możliwe, że jest zepsuta. Spróbuj ją odłączyć i dołączyć ponownie. W ostateczności możesz brać udział w warsztacie bez włączonej kamerki.

Nie słyszę prowadzących

Najpewniej to kwestia słuchawek bądź głośników. Spróbuj wykorzystać analogiczny sposób, jak w przypadku punktu pierwszego. W zależności od tego czy korzystasz ze słuchawek, odpiąć je lub podłączyć.

Nie widzę prezentacji

Jeśli trener wyświetla prezentację z innego konta niż prowadzi warsztat, prezentacja nie będzie się wyświetlała automatycznie - musisz wtedy na liście uczestników odnaleźć konto prowadzącego przy którym będzie opis (prezentacja) i przypiąć to konto pinezką do widoku głównego. Jeśli chcesz zrezygnować z przypiętego widoku, kliknij ponownie pinezkę.

Zacina mi się rozmowa

To niestety najprawdopodobniej kwestia łącza internetowego. Spróbuj rozłączyć się i ponownie dołączyć do rozmowy. Jeżeli to nie pomoże polecamy zrestartować router, modem (źródło internetu) bądź skorzystać z Hotspota.

Nie mogę dołączyć do rozmowy grupowej

W tym przypadku prosimy o powrót na rozmowę główną. Najczęściej to błąd po stronie Hangouta. Mamy awaryjne linki, na które przekierowujemy od razu całą grupę. jeśli wdzwaniasz się z innego urządzenia niż komputer/laptop musisz zainstalować aplikacje Hangout (nie rekomendujemy pracy z telefonu bądź tableta)

W razie problemów prosimy o kontakt pod adresem kariera@talentsfera.com.pl